.... 8 reasons why videos go viral .. ٨ أسباب تجعل الفيديو واسع الانتشار أو ينتشر كالفيروس ....

By Nancy Habeeb Bou Saleh

....

Viral videos are videos that become popular (of at least 100,000 views), when a large number of people share it on the Internet by means of social media, video sharing websites, instant messages, email…

Clients working with us like the idea that a video promoting their company will ‘go viral’ and be seen by hundreds and thousands of people, but they don’t realize that there is no recipe for creating a viral video.

That being said, a video is never guaranteed to go viral, but there are definitely things you can do to up your chances of maximizing views on your video.

So here are some of the factors that can affect a video, and cause it to go viral.

..

الفيديوهات واسعة الانتشار هي تلك التي تصبح شعبية (وتحصد ١٠٠ الف مشاهدة على الأقل)، عندما يشاركها عدد كبير من الناس على شبكة الإنترنت عبر وسائل الاعلام الاجتماعية، ومواقع مشاركة الفيديو، والرسائل الفورية والبريد الإلكتروني.

العملاء الذين يعملون معنا تعجبهم فكرة أن يصبح الفيديو الذي يروج لشركتهم واسع الانتشار وتتمّ مشاهدته من قبل المئات والآلاف من الناس. إلّا أنّ ما لا يدركونه هو عدم وجود وصفة وصفة لصناعة فيديو واسع الانتشار.

فليس أمراً مضموناً أن يصير الفيديو واسع الانتشار، ولكن ثمّة أشياء يمكنك القيام بها لزيادة فرصك في تحقيق أقصى نسبة من المشاهدات للفيديو الخاصّ بك.

في ما يلي العناصر الأساسيّة التي تؤثّر إيجاباً في الفيديو وتجعله واسع الانتشار:

....

.... 1. Content
Content is the most important thing to make a video go viral. If the content of your video is memorable, people might share it in their circles and even talk about it.
Whatever style or type your video is, the content of the video must be good, and it should arouse interest among the viewers. Ensure your content is targeted, informative, authentic, attractive, easy to understand, sometimes funny and of course not long. ..

١- المحتوى
هو الأهمّ لجعل الفيديو واسع الانتشار. فإذا كان علق محتوى الفيديو في الذّاكرة، قد يقوم النّاس بمشاركته في ما بينهم وربّما يتحدّثون عنه.
مهما كان نمط الفيديو أو نوعه، يجب أن يكون ذا محتوىً جيّداً، وأن يثير اهتمام المشاهدين. لذا عليك أن تضمن كون محتوى الفيديو الخاص بك هادفاً، غنيّاً بالمعلومات، واقعيّاً، جذّاباً، سهل الفهم، طريفاً أحياناً وبطبيعة الحال قصير المدّة.
....

 

 

1.jpg

.... 2. Universal appeal
If you want to make your video go viral and be viewed around the world, it’s important not to limit yourself with cultural references. Try to tell universal stories that will appeal to international crowds.

So your video must contain universally felt emotions or situations that can be related to and interpreted the same way across millions of people, regardless of their age, ethnicity, or culture.

3. Element of Surprise or unexpectedness

People are tired of seeing the same things every day. A surprise is a nice, refreshing change of pace to all that monotonous content. In addition, our brains are wired to pay close attention to anything that violates our expectations, so you can make your video stand out but doing something in a surprisingly different way… An intentionally surprising video increases its chance of being shared.

4. Call to Action

Using some form of ‘Call to Action’ within your video will encourage the audience to share the videos with their circle and turn them viral. So always try to give a clear—and simple—call to action that will allow the masses to participate and help spread your video around.

5. Originality

Boring videos don’t go viral. One thing that all viral videos have in common is that they are different -- they stand out from the crowd. Originality is one of the key factors of shareability, and shareability is what really makes videos go viral. To put it simply, your video needs to be unique enough to start a conversation, and should do something to distinguish itself from all other videos. YOU HAVE TO BE ORIGINAL.

6. Shock value | WOW factor

Most videos that go viral have some kind of shocking WOW factor. Get out of your comfort zone and do something amazing that impresses the viewers. Make the video shocking and relevant without crossing a line that may offend the customers you want to attract.

..

٢- الجاذبيّة الشّاملة (أو الكونيّة)
إذا كنت تريد أن ينتشر الفيديو الخاص بك بشكل واسع وأن تتمّ مشاهدته في جميع أنحاء العالم، من المهمّ عدم تقييد نفسك بالثّوابت الثّقافية لمكان ما. حاول أن تروي القصص العالمية التي ستجذب الحشود من أنحاء العالم.

لذا يجب أن يحتوي الفيديو الخاصّ بك على مشاعر أو حالات يشعر بها الجميع أينما كان ويمكن ترجمتها بنفس الطّريقة لدى الملايين من النّاس، بغضّ النّظر عن أعمارهم أو عرقهم أو ثقافتهم.

٣- عنصر المفاجأة أو ما هوغير متوقع
لقد تعب الناس من رؤية الأشياء عينها يوميّاً. والمفاجأة تشكّل تغييراً لطيفاً ومنعشاً في وتيرة المحتوى الرتيب. بالإضافة إلى ذلك، عقولنا مبرمجة كي تولي اهتماماً وثيقاً لأيّ شيء ينتهك توقّعاتِنا. لذا بإمكانك أن تجعل الفيديو الخاص بك مميّزاً بقيامك بالأمور بطريقة مختلفة بشكل مدهش ... فالفيديو الذي تمّ إعداده عن عمد ليكون مفاجِئا،ً ترتفع فرصه في أن تتمّ مشاركته.

٤- دعوة إلى التّحرّك
يؤدي استخدام أيّ شكل من أشكال "حثّ المستخدم على اتّخاذ إجراء" في الفيديو إلى تشجيع الجمهور على مشاركة مقاطع الفيديو في دوائرهم (أي مع معارفهم) وتحويلها إلى فيديوهات واسعة الانتشار. لذلك عليك أن تحاول دائما توجيه دعوة واضحة وبسيطة إلى التّحرّك من شأنها أن تسمح للجماهير بأن تشارك وتساعد في نشر الفيديو الخاص بك.

٥- التّميّز
أشرطة الفيديو المملّة لا تنتشر بشكل واسع. والأمر الوحيد المشترك بين جميع الفيديوهات واسعة الانتشار هو كونها مختلفة ومميّزة عن غيرها من الفيديوهات. التميّز واحد من العوامل الرّئيسيّة لتتمّ مشاركة الفيديو، وهذه الأخيرة، أي المشاركة، هي التي تجعل الفيديو واسع الانتشار. لشرح الأمر بشكل بسيط، يجب أن يكون الفيديو الخاص بك فريدا بما فيه الكفاية ليتحدّث النّاس عنه، وينبغي أن يقدّم شيئا مختلِفاً ليتميّز عن جميع الفيديوهات الأخرى. كن مميّزاً.

٦- أهمّيّة الصّدمة | عامل الدّهشة
معظم أشرطة الفيديو واسعة الانتشار لديها نوع من عامل الصّدمة. عليك الخروج من منطقتك المريحة الآمِنة والقيام بشيء مدهش يثير إعجاب المشاهدين. إجعل الفيديو صادِماً وذا صلة وفي الوقت نفسه لا تتخطَّ الحدود التي قد تسيء إلى العملاء الّذين ترغب في جذبهم.

....

70007-OCTKIA-88.jpg

.... 7. Promotion

Statistically speaking, very few videos actually go viral. Some don’t get a lot of views simply because they are bad videos. But some high-quality, compelling videos fail because they are not being properly promoted.

Thus you should make sure to promote your video everywhere in order to get as many eyes on it as possible. Distribution channels should include social media, blogs, email

8. High quality production

As a business owner, the video needs to represent your brand and its image. Therefore it is important to work with people who understand the world of video marketing and have track records of success. And here comes the choice of a professional video production company that will produce a neat and high quality video for your business.

..

٧- الترويج
بحسب الإحصائيّات، فإنّ عدداً قليلاً جدّاً من أشرطة الفيديو يصبح واسع الانتشار. بعض الفيديوهات لا ينال الكثير من المشاهدات لمجرّد كونه سيّئاً. لكن بعض الفيديوهات عالية الجودة والمقنعة تفشل بسبب عدم التّرويج لها بشكل صحيح.

لذا يجب التّأكّد من تسويق الفيديو الخاصّ بك في كل مكان من أجل الحصول على أكبر عدد ممكن من المشاهدات. وقنوات النّشر يجب أن تتضمّن الشّبكات الاجتماعيّة، المدوّنات، والبريد الإلكتروني ...

٨- إنتاجٌ عالي الجودة

بصفتك صاحب عمل، يجب أن يمثّل الفيديو علامتك التّجارية وصورتها. لذلك من المهمّ العمل مع أناس يفهمون عالم التسويق بالفيديو ولديهم مساراً من النّجاح. وهنا يأتي اختيار شركة إنتاج الفيديو محترفة تنتج فيديو أنيقاً وعالي الجودة لعملك.

....

Conclusion

Having a piece of content go viral is like winning the Internet’s version of the lottery. But with thousands and even millions of videos published online, no one knows what will go viral and what won't.

So the worst thing you can do is set out to make the next viral video, because that will take your concentration away from your real message. Instead, you should concentrate on making the best video you possibly can -- focus on the factors mentioned above, and with a bit of luck, your video may just go viral.

P.S. None of these guarantee a viral video but it can give you some insight.



So why not contact us and let’s create engaging content, tell stories, and craft immersive videos for your business, and who knows? They might go viral!
..



خلاصة
إنّ جعل مقطع من محتوى الفيديو يصبح واسع الانتشار لهو أشبه بالفوز بالنّسخة الافتراضيّة لليانصيب. لكن بوجود الآلاف وحتّى الملايين من الفيديوهات المنتشرة على الإنترنت، لا أحد يعرف أيًاً منها سينتشر بشكل واسع وأيّاً منها لن يفعل.

لذلك أسوأ ما يمكنك القيام به هو تحديد جعل الفيديو المقبل واسع الانتشار، فهذا سيبعِد تركيزك عن الرّسالة الحقيقيّة الّتي تريد إيصالها. وبدلاً من ذلك، يجب التّركيز على صناعة أفضل فيديو ممكن وعلى العوامل المذكورة أعلاه. ومع القليل من الحظ، قد يصبح الفيديو الخاص بك واسع الانتشار.

ملاحظة: إنّ أيّاً من الأمور المذكورة لا يضمن أن يصبح الفيديو واسع الانتشار، لكنّها قد تعطيكم فكرة عن الموضوع.

فلماذا لا تتصل بنا لصناعة محتوى جذّاب، وسرد القصص، وصياغة فيديوهات جذّابة لتجارتك؟ ومن يدري؟ قد تصبح هذه الفيديوهات واسعة الانتشار!! ....

 

 

Business MotionComment