....8 tips for selecting the perfect music for your video.. ٨ نصائح لاختيار الموسيقى المثاليّة للفيديو الخاص بك ....

By Nancy Habeeb Bou Saleh

....

Developing the video script is the most important part of any type of video as per a previous blog article. Although the script is an extremely important element, but producing a great video needs GREAT MUSIC. Background Music is one of the most important steps in video creation because:

  • Music a powerful way to drive the video forward and to create an emotional connection with your prospective clients.

  • The background music that you use can make or break your video production! It helps the audience understand the meaning of what they're seeing on the screen.

  • Music grabs the viewers’ attention even before anything happens in the video.

  • Music (if good) makes your video more engaging and shareable thus getting it to go viral.

  • The quality of music can play a significant role in making that final video not only successful, but actually awesome!

  • Music helps to reinforce your message to create a powerful experience for potential customers. It will accompany every single thing that is happening on screen and make viewers feel some way about what they are watching.

Have you ever watched a video on silent? If yes, I guess you did not have the same reaction as you did when the audio was on! RIGHT?

Video requires a great musical background that matches the feel of the storyline. That’s why, we at Business Motion, tend to choose the soundtrack very wisely as sometimes it can distract the audience of your video. And… we don’t want that.

Deciding What Kind Of Music To Use Is Not Easy. So Here Are Few Tips For Choosing The Best Music And Using It For A Video Project:

..

كما ذكرنا في مقال سابق، فإنّ تنفيذ سيناريو الفيديو هو الجزء الأهمّ في أيّ نوع من الفيديو. رغم أنّ السّيناريو هو عنصر بالغ الأهمّيّة، إلّا أنّ إنتاج فيديو رائع يحتاج إلى موسيقى رائعة. موسيقى الخلفيّة هي واحدة من أهمّ الخطوات في صناعة الفيديو لأنّ:

• الموسيقى وسيلة قويّة تعطي الزّخم للفيديو، وتخلق اتّصالاً عاطفيّاً مع العملاء المحتملين.

• موسيقى الخلفيّة التي تستخدمها يمكنها أن تصنع إنتاج الفيديو الخاصّ بك أو تفشله! فهي تساعد الجمهور على فهم معنى ما يشاهدونه على الشّاشة.

• تستحوذ الموسيقى على انتباه المشاهدين حتى قبل حدوث أيّ شيء في الفيديو.

• الموسيقى (إذا كانت جيّدة) تعطي الفيديو الخاص بك جاذبيّة أكبر وتساهم في ارتفاع نسبة مشاركته وبالتالي يصبح واسع الانتشار.

• جودة الموسيقى يمكن أن تلعب دورا هامّاً في جعل الفيديو النّهائيّ ليس فقط ناجحاً ، بل أيضاً رائعاً!

• تساعد الموسيقى على تعزيز رسالتك لخلق تجربة قوية للعملاء المحتملين. وهي سترافق كلّ ما يحدث على الشّاشة وتجعل المشاهدين يشعرون بشيء ما تجاه ما يشاهدون.

هل سبق لك أن شاهدت فيديو بدون صوت؟ إذا كان الجواب نعم، أعتقد أنّه لم تكن لديك ردّة الفعل نفسها كما فعلت عندما كان الصوت مشغَّلاً. صح؟

الفيديو يتطلب خلفيّة موسيقيّة رائعة تتطابق مع الشعورالموجود في القصّة. لهذا السّبب، نحن في بيزنس موشن، نميل إلى اختيار الموسيقى التّصويريّة بحكمة لأنّها في بعض الأحيان يمكن أن تصرف انتباه الجمهور عن الفيديو الخاص بك. ونحن لا نريد ذلك.

اختيار أي نوع من الموسيقى يجب استخدامه ليس بالأمر السّهل. في ما يلي بعض النّصائح لاختيار أفضل موسيقى واستخدامها لمشروع فيديو:

....

....

1- Keep background music in the background:

Music is meant to complement the script, vocals and visuals of the video, not draw attention away from it. Therefore, make sure the music volume does not interrupt voice over volume. And if someone's talking on screen, don't let the music get in the way. Also ensure that the music doesn’t take away the focus from the message. It should complement your visual story! After all, you want the music to be loud enough, but not too intrusive. As a general rule, let your background music stay in the back.

2- Pick the music with appropriate mood:

Music has the power to immediately change an audience’s moods and opinions in no time at all. So whether you want your audience to feel happy, sad, frightened, angry, positive, relaxed…. or anything else, pick the music that will best set the desired mood and tone. For example, picking an upbeat fast-paced soundtrack will not cause the same effect as picking a slower melody.

Music immediately sets the tone of your video as positive and upbeat, playful, pensive and thought-provoking, or emotional, for example, before anything is even said.

3- Consider your target audience:

Who are they? What is their age, profession and background? Are you targeting a young demographic like teenagers, businesses, parents or even a specific sector like teachers? Answering these questions will help you choose the right music that would appeal to your audience.

For example, you cannot use the same music for 18-24 years old as for older adults. Moreover, an executive may not identify with hard rock or hip-hop, but it may be a perfect style choice for a younger audience. Besides, if you are producing a marketing video for your toy store, you may want to use children-suitable music in order to appeal to this audience.

4- Where to start and end your music:

Whatever soundtrack you choose, you’ll want to ensure that it complements the flow of your video, fading in and out at the right times. It often works to align the start of your video with the start of your song, but that’s not always the case.

..

١- الحفاظ على موسيقى الخلفيّة في الخلفيّة:
الهدف من الموسيقى أن تكون مكمِّلة للسّيناريو، والصوتيّات والمرئيّات في الفيديو، لا أن تبعد الانتباه عن هذه الأمور. لذلك، تأكّد من أن صوت الموسيقى لا يغطّي على التّسجيل الصّوتيّ VO. وإذا كان شخص ما يتحدّث على الشّاشة، لا تدع الموسيقى تقف في الطريق. تأكّد أيضاً من أنّ الموسيقى لا تسرق التّركيز من الرّسالة. هي يجب أن تكمل قصّتك البصرية! ففي النّهاية، أنت تريد أن تكون الموسيقى عالية بما يكفي وألّا تكون طاغية. وكقاعدة عامة، دع الموسيقى الخلفيّة الخاصّة بك تبقى في خلفيّة الفيديو.

٢- اختيار الموسيقى المناسبة مع المزاج المناسب:
لدى الموسيقى القدرة الفوريّة على تغيير مزاج الجمهور وآرائه في أي وقت من الأوقات. حتى إذا كنت تريد جمهورك أن يشعر بالسعادة، الحزن، الخوف، الغضب، الإيجابية، والاسترخاء، أو أي شيء آخر، إختَر الموسيقى التي من شأنها إضفاء المزاج واللهجة المطلوبَين. على سبيل المثال، لن يكون لاختيار الموسيقى التّصويريّة سريعة الإيقاع التّأثير نفسه لاختيار لحن أكثر هدوءاً.

تحدّد الموسيقى على الفور نغمة الفيديو ما إذا كان إيجابيّاً ومرِحاً، هزليّاً، يحثّ على التّفكير وتوليد الأفكار، أو عاطفيّاً، على سبيل المثال، وكلّ ذلك قبل أن تقال أيّ كلمة في الفيديو.

٣- خذ بالاعتبار جمهورك المستهدف:
من هم؟ ما هي أعمارهم ومهنهم وخلفيّاتهم؟ هل تستهدف جمهوراً شابّاً مثل المراهقين؟ أو الشّركات؟ أو الأهالي؟ أو حتّى قطاعاً محدّداً مثل المعلّمين؟ سيساعدك الرّدّ على هذه الأسئلة في اختيار الموسيقى المناسبة التي من شأنها جذب انتباه جمهورك.

مثلاً، لا يمكنك استخدام الموسيقى نفسها لمن تتراوح أعمارهم بين ١٨ و٢٤ سنة ولمن هم أكبر سنّاً. وعلاوة على ذلك، قد لا يهتمّ مدير تنفيذيّ بموسيقى الهارد روك أو الهيب هوب، في حين أنّ هذا النّمط مثاليّ لجمهور الشّاب. كما أنّك إذا كنت تنتج فيديو تسويقيّاً لمتجر ألعاب، قد تحتاج إلى استخدام الموسيقى المناسبة للأطفال من أجل جذب انتباههم كجمهور.

٤- أين تبدأ موسيقاك وأين تنتهي:
أيّاً كانت الموسيقى التّصويريّة الّتي تختارها، ستحتاج إلى التّأكّد من أنّها تكمّل دفق الفيديو بسلاسة، وتتلاشى وتبهت في الأوقات المناسبة. وغالباً ما تسير هذه الموسيقى لتوازي بين بداية الفيديو وبداية أغنيتك، ولكنّ هذا ليس هو الحال دائماً.

....

 

 

.... 5- Pick an appropriate genre:

Picking an appropriate musical genre for your video is more about avoiding bad choices than anything else. Consider your target audience, as well as the nature of your business. The wrong music choice can distract from the impact of the content. For example, loud fast paced music may overpower a technical instructional video. There are several genres to pick from like classical, corporate, dramatic…

6- Do extensive research before choosing:

Skimming quickly through the options and selecting a music track instantly just to fill up the space will surely not work if you want a final great video. Take your time to find the right music.

7- Think Music First:

Many people make the mistake of finishing their video, then picking a piece of stock music to go behind it. This is the wrong order. On the other hand, you should pick a great piece of music that fits the pacing and style of your intended final video. You can actually edit or animate to the beat and the pacing of the music, giving you a much more natural result that will help to keep the viewer engaged and avoid confusion.

8- Don’t steal music:

As a rule of thumb, you need to get permission or license to use any copyrighted material, including music. There are thousands of “Royalty-Free stock music tracks available to be used from music libraries or producers that specialize in background music for marketing videos.

..

٥- اختيار نوع مناسب:

اختيار النّوع الموسيقيّ المناسب للفيديو يهدف إلى تجنّب الخيارات السّيّئة أكثر من أيّ شيء آخر. إنتبه لجمهورك المستهدف، فضلاً عن طبيعة نشاطك التّجاريّ. اختيار الموسيقى خاطئ يمكن أن يصرف الانتباه عن تأثير المحتوى. على سبيل المثال، قد تطغى الموسيقى الصّاخبة السّريعة الإيقاع على فيديو تعليميّ تقنيّ. هناك أنواع عدّة للاختيار من بينها كالكلاسّيكيّة، موسيقى الشركات، الدّرامية.

٦- إجراء بحوث معمّقة قبل الاختيار:
التّنقّل بسرعة بين الخيارات والانتقاء الفوريّ للقطعة الموسيقيّة لمجرّد ملء الفراغ، بالتأكيد لن يكون ناجحاً إذا كنت تريد للفيديو النّهائي أن يكون رائعاً. خذ وقتك للعثور على الموسيقى المناسبة.

٧- فكّر موسيقى أوّلاً:

كثير من الناس يرتكبون خطأ إنجاز الفيديو، وبعدها يقومون باختيار الموسيقى الّتي ترافقه. هذا تسلسل خاطئ. من ناحية أخرى، يجب اختيار قطعة رائعة من الموسيقى تناسب سرعة الفيديو النهائي المطلوب وأسلوبه. في الواقع يمكنك تعديل الفيديو أو تغيير حركته وفقاً للإيقاع ما يؤدّي إلى نتيجة أكثر واقعيّة من شأنها أن تساعد على إبقاء المشاهد مهتمّاً وعلى تجنّب الارتباك.

٨- لا تسرق الموسيقى:

كقاعدة عامّة، تحتاج إلى إذن أو ترخيص لاستخدام أي موادّ محميّة بحقوق الطّبع والنشر، بما في ذلك الموسيقى. هناك الآلاف من القطع الموسيقيّة المتاحة للاستخدام في المكتبات الموسيقيّة أو لدى المنتجين الذين يتخصّصون في إنتاج موسيقى الخلفيّة للفيديو التّسويقيّ.

....

....

Conclusion

The music section is an imperative part of video content creation. Background music is critical to enhancing the overall impact of your videos. Moreover, a good compelling video that pairs great content with the right soundtrack is one of your best tools for driving conversions.

Great background music doesn’t have to be expensive and doesn’t have to be custom made. Check our YouTube Channel to watch the videos we produced and try to listen carefully to the music we used.

We agree that choosing the right music can be difficult, but having high-quality and relevant music to back up your video’s main message is incredibly effective and contributes to the success of your videos.

Do you want a professional video for your business with the best music ever, get in touch with Business Motion today.

..

خلاصة

الجزء الموسيقيّ حتميّ في صناعة محتوى الفيديو. تعدّ موسيقى الخلفيّة أمراً بالغ الأهمّيّة لتعزيز التّأثير العامّ للفيديو. وعلاوة على ذلك، فإنّ الفيديو المقنع الجيّد الذي يجمع بين المحتوى الرّائع والموسيقى التّصويريّة المناسِبة هو أحد أفضل أدواتك لإدارة التّحويلات.

موسيقى الخلفيّة الرّائعة ليس ضروريّاً أن تكون مكلفة ومفصّلة حسب الطّلب. راجع قناة يوتوب الخاصّة بشركتنا لمشاهدة مقاطع الفيديو التي أنتجناها وحاول الاستماع بعناية إلى الموسيقى التي استخدمناها.

نحن نتّفق على أنّ اختيار الموسيقى المناسبة قد يكون صعباً، ولكنّ وجود موسيقى ذات جودة عالية وملائمة تدعم رسالة الفيديو الأساسيّة، فعّال بشكل لا يصدَّق ويسهم في نجاح الفيديو.

هل تريد فيديو محترِفاً لشركتك يتضمّن أفضل موسيقى ممكِنة؟ تواصل معنا في بزنس موشن اليوم. ....