....Boost your social media marketing with VIDEO..تعزيز التّسويق عبر وسائل الإعلام الاجتماعيّة بالفيديو....

By Nancy Habeeb Bou Saleh

....

It’s no secret that video content is on the rise. And any brand that’s not creating video and promoting it on social media is missing out on a huge opportunity.

Therefore, if you have not had the chance to incorporate video into your social media marketing, let me tell you why and how you should get it started, and today!

Since we have many social media platforms out there, I will narrow my discussion to the 3 major ones: Facebook, Twitter and Instagram.

WHY USE VIDEO IN SOCIAL MEDIA MARKETING

Simply because

  • Developing video content is a great way to communicate your brand’s story, reinforce your value proposition, engage with audiences, and interact with customers and prospects.

  • Videos are a great marketing tool, and social media networks are making it easier than ever to incorporate them into your marketing strategy.

  • Video is becoming a trend in marketing. It is the easiest way to let viewers know about your products and services.

  • It is popular; your customers are watching and sharing tons of social video.

  • Major social media platforms allow you to natively share videos.

  • Customers trust videos more than blocks of text.

  • According to Brightcove, Social Video generates 1200% more shares than text and images combined.

  • One final reason is that your competitors are using video, so in order to stay competitive, you need to stand out and adapt to evolving trends or else you risk falling behind and losing the interest of your target audiences.

..

ليس سرا ما يشهده محتوى الفيديو من نهضة. وأيّ علامة تجاريّة لا تنشئ فيديو وتروّج له على الشّبكات الاجتماعيّة، تضيّع على نفسها فرصة كبيرة.
لذلك، إذا لم تكن قد أتيحت لك الفرصة لدمج الفيديو في التّسويق عبر وسائل التّواصل الاجتماعي، دعني أخبرك لماذا وكيف يجب أن تبدأ ذلك، واليوم!
بما أنّ منصّات التّواصل الاجتماعي عديدة، سأحصر النّقاش بالمنصّات الثّلاث الرئيسيّة وهي: فيسبوك وتويتر وإنستغرام.

لِما عليك استخدام الفيديو في تسويق وسائل الإعلام الاجتماعيّة

الأسباب بسيطة وهي أنّ:

  • تطوير محتوى الفيديو يُعدّ طريقة رائعة لإيصال قصّة علامتك التّجاريّة، تعزيز مقترح القيمة، التّفاعل مع الجماهير ومع العملاء والتّوقّعات.
  • الفيديو أداة تسويقيّة رائعة، وشبكات التّواصل الاجتماعي تجعل، أكثر من أي وقت مضى، دمجه في استراتيجيّتك التّسويقيّة أكثر سهولة.
  • الفيديوهات موجةً في مجال التّسويق. إنّها أسهل طريقة لإطلاع المشاهدين على منتجاتك وخدماتك.
  • الفيديو مشهور، وعملاؤك يشاهدون ويشاركون الكثير من الفيديوهات الاجتماعيّة.
  • منصّات التّواصل الاجتماعي الرّئيسيّة تتيح لك مشاركة الفيديو الأصلي.
  • العملاء يثقون بالفيديو أكثر من الكتل النّصّيّة.
  • بحسب Brightcove، الفيديو الاجتماعي يولّد مشاركات بنسبة تتخطّى ١٢٠٠ % مقارنةً بالنّصوص والصّور مجتمعةً.
  • منافسيك يستخدمون الفيديو. لذا، من أجل الحفاظ على القدرة التّنافسيّة، يجب أن تتميّز وتتكيّف مع التّوجّهات المتطوّرة وإلا فإنّك تخاطر بالتّراجع وتخسر اهتمام جمهورك المستهدف.

....

shutterstock_196005458.jpg

....

HOW TO USE VIDEO IN SOCIAL MEDIA MARKETING

Here are some tips to help you make the most of your social media video marketing:

1- Go Native: If you want your social videos to reach as many audiences as possible, upload them directly to the chosen platform where you will be sharing. This ensures auto-play when followers scroll through their feeds, giving you the best chance of catching their attention.

Also, all of the major social platforms have been tweaking their algorithms to ensure that native video content is prioritized over just about anything else. So videos uploaded natively onto the platform perform way better than links to YouTube or similar video platforms.

2- This is the age of soundless video for Social Media Marketing: Given recent developments on social media platforms, removing the sound from your video-or at least making it non-essential to convey your message- is becoming essential.

3- Because each social network has a unique audience, social videos need to be optimized for different channels. A video that works on Facebook may need a serious edit before it can work on Instagram. And you might have to take an entirely different approach to video on Twitter.

4- Ask people to share your videos: We’re all keenly aware of how powerful social media is. In fact, you likely start and end your day on Instagram, Facebook, or Twitter. That’s why you need to ensure your video can be easily shared on these platforms. Ask your friends, colleagues, industry connections and relatives. Of course asking the contacts who are likely closely connected to your target market is the strategic place to start, but you never know who is connected to who, and a share can go a long way so don’t limit the people you ask.

5- Social Video has to be short, sweet, and to the point, all while being super shareable. As per length of videos on major social media platforms, Twitter requires that all videos be under two minutes and twenty seconds (which is up from its previous 30 second maximum). Your Instagram video must be between 3 and 60 seconds long, and the maximum length for video on Facebook is 45 minutes.

..

كيفيّة استخدام الفيديو في التّسويق عبر وسائل التّواصل الاجتماعي

في ما يلي بعض النّصائح لمساعدتك في تحقيق أقصى استفادة من تسويق الفيديو عبر الشّبكات الاجتماعيّة:

١- كن أصليّاً: إذا كنت تريد لفيديوهاتك الاجتماعيّة أن تصل إلى أكبر شريحة من الجماهير، عليك تحميلها مباشرةً إلى المنصّة المختارة التي ستشاركها عليها. يضمن ذلك التّشغيل الذّاتيّ عندما ينتقل المتابعون عبر صفحات مصادر أخبارهم، ما يمنحك أفضل فرصة لجذب انتباههم.
كذلك، فإن جميع المنصّات الاجتماعيّة الرئيسية تقوم بتعديل حساباتها لضمان إعطاء الأولويّة لمحتوى الفيديو الأصليّ على أيّ شيء آخر. لذا، الفيديوهات الأصليّة التي يتمّ تحميلهاعلى المنصّات، تعمل بشكل أفضل من أداء الرّوابط على YouTube أو منصّات الفيديو المماثلة.

٢- هذا عصر الفيديو الصّامت في التّسويق عبر وسائل التّواصل الاجتماعيّ: نظراً للتّطوّرات الأخيرة على وسائل التّواصل الاجتماعي، أصبح من الضّروري إزالة الصّوت من الفيديو الخاص بك - أو على الأقل جعله غير أساسيّ لنقل رسالتك.

٣- نظرًا لأنّ كلّ شبكة اجتماعيّة تملك جمهوراً فريداً، يجب تحسين الفيديوهات الاجتماعيّة لتناسب القنوات المختلفة. قد يحتاج الفيديو المخصّص لفايسبوك إلى تعديل جدّي قبل أن يصبح صالحاً للتّشغيل على إنستغرام. وقد تضطرّ إلى اتّباع نهج مختلف تماماً للفيديو على تويتر.

٤- اطلب من النّاس مشاركة الفيديوهات الخاصّة بك: جميعنا ندرك تمامًا مدى قوّة الشّبكات الاجتماعيّة. في الواقع، من المرجّح أن تبدأ يومك وتنهيه على إنستغرام أو فايسبوك أو تويتر. لهذا السّبب عليك أن تضمن سهولة مشاركة الفيديو الخاصّ بك على هذه المنصّات. أطلب من أصدقائك وزملائك ومعارفك في المجال وأقاربك. بالطبع الطّلب من الجهات التي تكون مرتبطة بشكل وثيق بسوقك المستهدف هي النّقطة الاستراتيجيّة للبدء. لكنّك لا تعرف أبداً مَن يكون مرتبطاً بمَن، ويمكن للمشاركة أن تقطع شوطاً بعيداً، لذا لا تحدّ من الأشخاص الذين تسألهم.

٥- يجب أن يكون الفيديو الاجتماعي قصيراً، لطيفًا، محدّداً وفي الوقت نفسه قابِلاً بشكل كبير للمشاركة. وفقاً لمدّة الفيديوهات على المنصّات الأساسيّة للتّواصل الاجتماعيّ، يتطلّب تويتر ألّا تزيد مدّة جميع الفيديوهات على دقيقتين و ٢٠ ثانية (وهو ما يمثّل ارتفاعًا عن الحدّ الأقصى السّابق والبالغ ٣٠ ثانية). يجب أن يتراوح طول فيديو إنستغرام الخاصّ بك بين ٣ و ٦٠ ثانية، فيما يبلغ الحدّ الأقصى لطول الفيديو على فايسبوك ٤٥ دقيقة.

shutterstock_374519584.jpg

....

6- Feature a video on your Facebook Page: Facebook allows you to feature a video in the “Videos” tab of your Page, which would auto-play. This can be a great way to showcase your best video to those who are interested in watching your videos.

7- Have a playlist: Just like in a YouTube channel, you can group your Facebook videos into playlists to make it easier for viewer to find videos they want to see. After all, it can be quite frustrating to search through many videos on your page just to find a particular type of video. That's why playlists can be such a life saver.

Conclusion

Social media is always changing, but one of the biggest shifts right now is that all social media channels are taking a more video-first approach to their platforms.

That being said, video marketing is gaining serious influence in social media, so if you are still on the fence about video marketing, this post should have changed your mind.

Contact us and let us create the best videos for your social media marketing campaigns.

..

٦- أنشئ فيديو على صفحتك على فايسبوك: يتيح لك فايسبوك وضع فيديو في علامة التّبويب " الفيديو" في صفحتك، يمكن تشغيله تلقائيّاً. هذه قد تكون وسيلة رائعة لعرض أفضل فيديو لديك لمن يهتمّون بمشاهدة الفيديوهات خاصّتك.

٧- أنشِئ قائمة تشغيل: تماماً كما هو الحال في قناة يوتيوب، يمكنك تجميع الفيديوهات على فايسبوك في قوائم تشغيل لتسهيل عثور المشاهد على الفيديو الذي يريد مشاهدته. ففي النّهاية، قد يكون من المحبط جدّاً البحث بين العديد من الفيديوهات على صفحتك للعثور على نوع معيّن من الفيديو. لذا، يمكن أن تكون قوائم التّشغيل هذه عامل إنقاذ.

خلاصة

تتغيّر وسائل الإعلام الاجتماعيّة باستمرار، لكنّ واحدة من كبريات التّحوّلات في الوقت الحالي، هي أن جميع قنوات وسائل الإعلام الاجتماعيّة تتّخذ منحىً يميل بالدّرجة الأولى للفيديو على منصّاتها.

ومع ذلك، فإنّ للتّسويق عبر الفيديو تأثيراً خطيراً في وسائل الإعلام الاجتماعية. لذلك إذا كنت لا تزال عند حافّة التّسويق بالفيديو، فإنّ هذا المقال كان يجب أن يغيّر رأيك.

اتّصل بنا ودعنا ننشئ أفضل الفيديوهات لحملاتك التّسويقيّة عبر الشّبكات الاجتماعية.

....

Business MotionComment