....Invest in Email Marketing; you will not regret it..إستثمر في التّسويق عبر البريد الإلكتروني ولن تندم ....

By Nancy Habeeb Bou Saleh

....

It might seem that social media is where everything's happening online these days, but the truth is that EMAIL is bigger than ever.

Email Marketing is a type of direct marketing that involves the use of email to develop relationships with prospects, customers and partners alike. You can use it to invite people to visit your website, announce your company news, send holiday greetings, promote coming events…

Email is huge. According to Statista, more than 269 billion emails were sent and received every day in 2017. Moreover, studies have consistently shown that email remains the preferred form of communication between businesses and their customers.

Still not convinced to invest in Email Marketing? Consider the following benefits:

..

قد تبدو وسائل الإعلام الاجتماعيّة المكان الذي يحدث فيه كل شيء على الإنترنت هذه الأيام، لكن في الواقع، البريد الإلكتروني أصبح أكثر أهمّيّة من أي وقت مضى.
فالتّسويق عبر البريد الإلكتروني هو نوع من التّسويق المباشر الذي يتضمّن استخدام البريد الإلكتروني لتطوير العلاقات مع العملاء المحتمَلين، العملاء والشّركاء على حدّ سواء. يمكنك استخدامه لدعوة الأشخاص لزيارة موقعك الإلكتروني، الإعلان عن أخبار شركتك، إرسال المعايدات والتّرويج للأحداث القادمة ...
البريد الإلكتروني ضخم. وفقًا لإحصائيّات أجرتها Statista، تمّ إرسال واستلام أكثر من ٢٦٩ مليار بريد إلكتروني بشكل يوميّ في العام ٢٠١٧. علاوة على ذلك، أظهرت الدّراسات باستمرار أنّ البريد الإلكتروني يظلّ الشّكل المفضّل للتّواصل بين الشّركات وعملائها.
أما زلت غيرَ مقتنعٍ بالاستثمار في التّسويق عبر البريد الإلكتروني؟ فكّر في الفوائد التّالية:

....

shutterstock_438626569.jpg

.... 1- Email Marketing generates the highest ROI

Since the cost of using email marketing campaigns is negligible and the results are highly favorable, it is a cost effective tool and the most preferred means of marketing.

Thus, of all marketing channels, email typically has the best ROI and is an essential component to any good, comprehensive digital plan. The Direct Marketing Association says that email marketing can have an ROI of up to 4000%. In addition, a report by EmailExpert found that for every $1 invested in email marketing, you are expected to make $44.25 back.

2- Email Marketing is measurable

Email marketing possesses an inherent capacity for robust measurement. Email marketing platforms provide a wealth of valuable data and analytical information that give you insights into the effectiveness of your campaigns.

For example, when you use inexpensive email marketing software like MailChimp, you can easily measure the most important metrics like:

• Open Rates (Who opened your email)

• Click-through Rates (Which links were clicked)

• Unsubscribe Rate (How many people unsubscribed)

..

١- التّسويق عبر البريد الإلكتروني يولّد أعلى عائد على الاستثمار
بما أنّ كلفة استخدام حملات التّسويق عبر البريد الإلكتروني تكاد لا تُذكر ، والنّتائج ملائمة للغاية ، فهي الأداة الفعّالة من حيث الكلفة والوسيلة المفضّلة للتّسويق.
لذا، ومن بين جميع قنوات التّسويق ، يملك البريد الإلكتروني أفضل عائد على الاستثمار وهو مكوّن أساسيّ لأيّ خطّة رقميّة جيّدة وشاملة. تقول جمعيّة التّسويق المباشر أنّ التّسويق عبر البريد الإلكتروني يمكن أن يكون له عائد استثمار يصل إلى ٤٠٠٠٪. بالإضافة إلى ذلك ، وجد تقرير من EmailExpert أنّه مقابل كل دولار يتمّ استثماره في التّسويق عبر البريد الإلكتروني ، من المتوقع أن تُحقِّق ٤٤.٢٥ دولارًا.

٢- التّسويق عبر البريد الإلكتروني قابل للقياس
للتّسويق عبر البريد الإلكتروني قدرة متأصّلة على القياس المتين. توفّر منصّات التّسويق عبر البريد الإلكتروني ثروة من البيانات القيّمة والمعلومات التّحليليّة التي تعطيك أفكاراً حول فعاليّة حملاتك.
على سبيل المثال ، عند استخدام برنامج غير مكلف للتّسويق عبر البريد الإلكتروني مثل MailChimp ، يمكنك بسهولة قياس المقاييس الأكثر أهمية مثل:
•معدّلات الفتح (مَن فَتَحَ بريدك الإلكتروني)
• معدّلات النّقر ( أيّ من الرّوابط تمّ النقر عليها)
• معدل إلغاء الاشتراك (كم عدد الأشخاص الذين ألغوا اشتراكهم)
....

shutterstock_631230701 [Converted].jpg

....

In addition, if you have included an embedded video, referral traffic to that video can indicate what percentage of recipients viewed your content.

The list goes on but one thing is sure: Using these metrics, analytics and insights, you will be able to test your marketing messages and you can always work on improving your campaigns by maybe changing the subject lines, the call to action, the message itself, the sending date etc…

3- Email Marketing delivers personalized and relevant messages

Today’s consumers are bombarded with marketing messages, and they tend to respond best to those that are personalized and relevant.

Personalization is becoming key for successful marketing, and Email lets you be highly personable. Unlike cold calls and direct mail where you have the same static content for every customer, email lets you customize messages easier and increase the chances of turning leads into customers. For example, you can simply send a personalized email with your user’s name.

In addition to personalization, Email segmentation allows you to be hyper-targeted with your communications where you will be sending the right message to the right person. For example, you can segment your customer contacts list into smaller lists based on their demographics, interests, location or any other data,. Then you can send relevant messages, offers and content to that audience. This ensures the content you send is relevant to every individual recipient.

..

بالإضافة إلى ذلك، إذا كنت قد ضمّنت بريدك فيديو مُدمَجاً، يمكن أن تشير زيارات الإحالة إلى ذلك الفيديو إلى النّسبة المئويّة للمتلقّين الذين شاهدوا المحتوى خاصّتك.
تستمرّ القائمة لكنّ هناك أمراً واحداً مؤكداً: باستخدام هذه المقاييس، التّحليلات والأفكار ، ستكون قادرًا على اختبار رسائلك التّسويقية ويمكنك العمل دائمًا على تحسين حملاتك، ربّما عن طريق تغيير خطوط الموضوع، الدّعوة للتّحرّك، الرّسالة نفسها ، تاريخ الإرسال إلخ ...

٣- التسويق عبر البريد الإلكتروني يقدّم رسائل شخصيّة وذات صلة
يتم قصف المستهلكين اليوم برسائل تسويقيّة ، وهم يميلون إلى الاستجابة بشكل أفضل لتلك الرسائل الشّخصيّة وذات الصّلة.
أصبح إضفاء الطّابع الشّخصيّ مفتاحًا للتّسويق النّاجح ، والبريد الإلكتروني يتيح لك أن تكون أنيقًا للغاية. على عكس المكالمات الباردة والبريد المباشر حيث يكون لديك نفس المحتوى الثّابت لكلّ عميل ، يتيح لك البريد الإلكتروني تخصيص الرّسائل بشكل أسهل وزيادة فرص تحويل العملاء المحتملين إلى عملاء. على سبيل المثال ، يمكنك ببساطة إرسال بريد إلكتروني مخصّص باسمك الخاصّ كمستخدم.
بالإضافة إلى إضفاء الطّابع الشّخصيّ، تتيح لك تجزئة البريد الإلكتروني أن تكون مستهدفًا بشكل كبير مع اتّصالاتك حيث سترسل الرّسالة المناسبة إلى الشّخص المناسب. على سبيل المثال ، يمكنك تقسيم قائمة عملائك إلى قوائم أصغر استنادًا إلى حالة العميل المحتمل، التوزّع السّكّاني، الاهتمامات، الموقع أو أي بيانات أخرى ، وإرسال الرّسائل والعروض والمحتويات ذات الصّلة إلى ذلك الجمهور. هذا يضمن أن يكون المحتوى الذي ترسله ملائماً لكلّ متلقٍّ على حدة.

....

shutterstock_709631884 [Converted].jpg

....

4- Email Marketing is essential for reaching mobile consumers

Email has also become a huge part of the mobile environment. With mobile usage growing every day, more and more people are viewing your email campaigns on mobile devices (nearly two-thirds of all emails being opened on a mobile device).

Hence email marketing is one of the best tools you can use to take advantage of the growing popularity of mobile technology in order to engage with your customers via their mobile device, which they simply cannot live without.

But note that your Email Marketing campaigns should be optimized for the Mobile Era (by keeping a simple design, optimizing your text, limiting your images, using CTA buttons…), as this could lead to a significant increase in opens and click-through rates that drives results for your business.

5- Email Marketing fosters relationships, trust and loyalty

Email Marketing is a great way to facilitate the development of strong one-on-one customer relationships.

By creating and delivering consistent, engaging and interesting newsletters and Emails that add value to your customers, people will trust and respect you and your company over time. And consumers buy from those they trust, so they will automatically be loyal to your company

6- Email Marketing is simple and easy to use

It is very quick and simple to run an Email Marketing campaign to reach your current and potential customers right in their inbox. It is also much easier than other more traditional marketing campaigns.

Anyone can do Email marketing anytime, as it doesn’t need effort, a huge team and any specific technical skills to get started and create a successful campaign.

..

٤- التّسويق عبر البريد الإلكتروني ضروريّ للوصول إلى المستهلكين المتنقّلين
أصبح البريد الإلكتروني أيضًا جزءًا كبيرًا من بيئة الجوّال. مع تزايد الاستخدام اليوميّ لأجهزة الجوّال، يشاهد عدد متزايد من الأشخاص حملاتك عبر البريد الإلكتروني على أجهزتهم الجوّالة (يتمّ فتح ما يقارب ثلثي جميع الرّسائل الإلكترونيّة على جهاز جوّال).
لذا ، يعدّ التسويق عبر البريد الإلكتروني من أفضل الأدوات التي يمكنك استخدامها للاستفادة من الشّعبيّة المتزايدة لتقنيّة الهاتف المحمول من أجل التّفاعل مع عملائك عبر أجهزتهم المحمولة ، والتي لا يمكنهم بكلّ بساطة، العيش بدونها.
ولكن تجدر الإشارة إلى أنّه يجب تحسين حملات التّسويق عبر البريد الإلكتروني لتتماشى مع عصر الجوّال (عن طريق اعتماد تصميم بسيط ، تحسين النّص ، الحدّ من الصّور ، واستخدام أزرار الدّعوة الى التّحرّك...) ما يمكن أن يؤدي إلى زيادة ملحوظة في معدلات الفتح والنقرات، تتحكّم بنتائج عملك.

٥- التّسويق عبر البريد الإلكتروني يعزّز العلاقات والثّقة والولاء
يعدّ التّسويق عبر البريد الإلكتروني طريقة رائعة لتسهيل تطوير علاقات قوية مع كلّ عميل لوحده.
من خلال إنشاء وتقديم رسائل إخباريّة ورسائل بريد إلكتروني متّسقة، جذّابة ومثيرة للاهتمام تضيف قيمة إلى عملائك، سيثق النّاس بك ويحترمونك ويحترمون شركتك مع الوقت. فالمستهلكون يشترون من أولئك الذين يثقون بهم ، لذا سيكونون موالين لشركتك بشكل تلقائيّ.

٦- التّسويق عبر البريد الإلكتروني بسيط وسهل الاستخدام
إنّ تشغيل حملة التّسويق عبر البريد الإلكتروني سهل وسريع جدّاً للوصول إلى العملاء الحاليّين والمحتملين مباشرةً عبر البريد الوارد خاصّتهم. كما أنه أكثر سهولة بكثير من حملات التّسويق التّقليديّة الأخرى.
يمكن لأيّ شخص التّسويق عبر البريد الإلكتروني في أيّ وقت، نظرًا لعدم حاجته إلى مجهود وفريق ضخم وأيّ مهارات فنّيّة معيّنة للبدء وإنشاء حملة ناجحة.

....

shutterstock_582479326.jpg

....

Conclusion

Email marketing deserves a serious and educated look, and is difficult to ignore. It simply works great and drives powerful returns. Businesses, large and small who aren’t using Email Marketing, run the risk of missing out on a valuable and effective marketing tool.

Therefore, it is time for you to start taking advantage of the many benefits of this very powerful tool. Just take some time to learn the essentials of Email Marketing and implement it in your business for the growth and success.

FINAL NOTE: Using VIDEO in your email marketing campaigns makes your emails more stimulating and interactive.

According to Forrester Research, including video in an email leads to a whopping 200-300% increase in click-through rate.

Therefore video and email make a great team.

CONTACT US and let’s create great videos for your email marketing campaigns

..

خلاصة

يستحقّ التّسويق عبر البريد الإلكتروني نظرة جادّة ومثقّفة، يصعب تجاهلها. إنّه يعمل بشكل رائع ويحفّز العائدات القويّة.
تواجه الشّركات الكبيرة والصّغيرة التي لا تستخدم التّسويق عبر البريد الإلكتروني خطر فقدان أداة تسويقيّة قيّمة وفعّالة. لذلك ، حان الوقت للبدء في الاستفادة من الفوائد العديدة لهذه الأداة القويّة جدّاً.
خذ فقط بعض الوقت لتطّلع على أساسيّات التّسويق عبر البريد الإلكتروني وتنفّذها في عملك للنّمو والنّجاح.
ملاحظة ختاميّة: إنّ استخدام الفيديو في حملات التّسويق عبر البريد الإلكتروني يجعل رسائل بريدك الإلكتروني أكثر تحفيزًا وتفاعلًا.
وفقًا لـ فورستر للأبحاث، يؤدّي تضمين الفيديو في رسالة بريد إلكتروني إلى ارتفاع مذهل بنسبة تتراوح بين ٢٠٠ و ٣٠٠ ٪ في معدّل النّقر.
لذلك ، يشكّل الفيديو والبريد الإلكتروني فريقًا رائعًا.

اتّصل بنا ودعنا نعدّ لك فيديوهات رائعة لحملاتك التّسويقية عبر البريد الإلكترونيّ.
....