....The Do's and Don'ts for using Hashtags (#)..المسموح والممنوع في استعمال الهاشتاغ....

By Nancy Habeeb Bou Saleh

....
Hashtags grew in popularity over the past few years. They are used all the time and on many platforms like Facebook, Twitter, Instagram, YouTube… However not everyone knows how to use hashtags properly for better-targeted marketing campaigns.

When used properly and strategically, hashtags can provide lots of benefits to your business:

  • Hashtags make your own content discoverable and allows you to find relevant content from other people and businesses.

  • They can be used to get your content in front of a bigger audience.

  • They can help increase the visibility of your messages and boost your social shares.

  • They can raise awareness about you brand, and boost your SEO.

..


انتشرت شعبيّة الهاشتاغ خلال السّنوات القليلة الماضية. يتمّ استخدامها طوال الوقت وعلى العديد من المنصات مثل Facebook و Twitter و Instagramو YouTube لكن ليس الجميع على دراية بكيفيّة استخدام علامات التّصنيف بشكل صحيح لحملات تسويقيّة ذات الاستهداف الأفضل.
عند استخدامها بشكل صحيح واستراتيجي، يمكن أن تقدّم الهاشتاغ الكثير من المزايا لشركتك:

  • تجعل المحتوى الخاصّ بك قابلاً للاكتشاف وتتيح لك العثور على المحتوى ذي الصّلة من الأشخاص الآخرين والشّركات الأخرى.
  • يمكن استخدامها لإظهار المحتوى الخاصّ بك لجمهور أكبر.
  • يمكن أن تساعد في زيادة وضوح رسائلك وتعزيز المشاركات الاجتماعيّة الخاصّة بك.
  • يمكن أن ترفع مستوى الوعي حول العلامة التّجاريّة الخاصّة بك، وتعزّز محرّك البحث الأمثل الخاصّ بك.
    ....
shutterstock_566530930 [Converted].jpg

....

However, when used inappropriately, hashtags can negatively impact your credibility on social media, and will have a bad impact on your engagement. So here are few do’s and don’ts that you should follow in order to use hashtags successfully on your social media profiles.

1-Capitalize The First Letter Of Each Word

If you are using several words for a single hashtag, the letters can become difficult to skim through so it is better to capitalize the first letter of each word. This way it will be easier to distinguish each word and read at a glance.

Hashtags are not case sensitive, so when you merge multiple words together in your hashtag, differentiate them by capitalizing the first letter of each word.

2-Create Your Branded Hashtags

Besides using popular and relevant hashtags, there are times when you might want to create and use your own hashtag.

A branded hashtag is a hashtag you create specifically for your brand. It could be the name of your brand, your company’s slogan, name of a specific product, or maybe a campaign specific hashtag. These can be used for general branding, events, promotions, competitions or other marketing campaigns.

In order for them to resonate with your audience, branded hashtags must be memorable, unique and relevant.

..

ومع ذلك، عند استخدامها بشكل غير لائق، يمكن أن تؤثّر الهاشتاغ سلباً على مصداقيّتك على الشّبكات الاجتماعيّة، وعلى حضورك. لذلك، عليك اتّباع الخطوات التّالية لتتمكّن من استخدام الهاشتاغ بنجاح على صفحاتك على الشّبكات الاجتماعيّة.

١- قم بتكبير الحرف الأوّل من كلّ كلمة

إذا كنت تستخدم كلمات عدّة لهاشتاغ واحدة، يمكن أن تصبح الحروف صعبة القراءة بحيث يكون من الأفضل استخدام الحرف الأوّل من كلّ كلمة. بهذه الطّريقة سيكون من السّهل التّمييز بين كلّ كلمة والقراءة بسرعة.
لا تعتبر الهاشتاغ حسّاسة لحالة الأحرف، لذلك عندما تجمع بين كلمات عدّة معًا في الهاشتاغ، يمكنك تمييزها عن طريق تكبير الحرف الأوّل من كلّ كلمة.

٢- إنشاء الهاشتاغ الخاصّة بك

بالإضافة إلى استخدام الهاشتاغ الشّائعة وذات الصّلة، قد ترغب أحياناً في إنشاء هاشتاغ خاصّة بك واستخدامها.
الهاشتاغ ذات العلامة التّجاريّة هي التي تقوم بإنشائها خصّيصًا لعلامتك التّجاريّة. يمكن أن يكون اسم علامتك التّجاريّة، شعار شركتك، اسم منتج معيّن أو علامة تصنيف معيّنة للحملة. يمكن استخدامها في العلامات التّجاريّة العامّة، العروض التّرويجيّة، الأحداث، المسابقات أو الحملات التّسويقية الأخرى.
من أجل أن يتردّد صداها لدى جمهورك، يجب أن تعلق الهاشتاغ ذات العلامات التّجاريّة في الذّاكرة وأن تكون فريدة وذات صلة.

....

#businessmotion.jpg

....
3-Monitor Hashtag Trends

There are many hashtags that are trending on social media. This is a great opportunity for your business to take advantage of these trending hashtags and get in on the conversation.

Trending hashtags are a great opportunity to expand the reach of your business, promote your brand and reach new leads.

However you should always make sure you know exactly what trending hashtags are about before you try to jump on board of a trend.

..

٣- مراقبة اتّجاهات الهاشتاغ

هناك العديد من الهاشتاغ الشّائعة على الشّبكات الاجتماعيّة، وهذه فرصة رائعة لنشاطك التجاري للاستفادة منها والمشاركة في المحادثة.
تمثّل الهاشتاغ الشّائعة فرصة رائعة للوصول إلى عملاء محتملين جدد، التّرويج لنشاطك التّجاري وتوسيع نطاق وصول علامتك التّجاريّة.
ومع ذلك، يجب عليك دائمًا أن تحرص على أن تعرف بالضّبط ما هي الهاشتاغ الشّائعة قبل محاولة اعتماد أيّ اتّجاه رائج في هذا الخصوص.

....

tree.jpg

....
4- Research A Hashtag Before Using Or Creating One

As with all things in marketing, you should do a little research on hashtags before you go throwing them into every social media post you publish for your business.

Researching hashtags helps you find out the kinds of posts and people who are posting with that hashtag to make sure it is a relevant audience. In addition researching helps you make sure that you are using the correct one.

Ideally, you want to find a hashtag that has a balance of being used frequently, but is still focused on the subject matter that relates to you and your business.

5- Don’t Use Spaces, Punctuation Or Special Characters

A hashtag gets cut off with the first space or punctuation that follows it, and your social networks will only recognize the first word. So don’t put punctuation in the middle of a hashtag.

..

٤- إجراء بحث قبل استخدام الهاشتاغ أو إنشائها

كما هو الحال مع جميع الأمور التّسويقيّة، عليك إجراء القليل من البحث عن الهاشتاغ قبل طرحها في كلّ ما تنشره على وسائل التّواصل الاجتماعيّة بخصوص نشاطك التّجاريّ.
يساعدك البحث بخصوص الهاشتاغ في العثور على أنواع المنشورات والأشخاص الذين ينشرون ضمن هذه الهاشتاغ للتّأكّد من أنّه جمهور ملائم. كما يساعدك البحث على التأكد من أنّك تستخدم الهاشتاغ المناسبة.
من الناحية المثاليّة، تحتاج إلى العثور على هاشتاغ يتمّ استخدامها بشكل متكرّر، ولكن لا تزال تركز على الموضوع الذي يتعلّق بك وبعملك.

٥- لا تستخدم المسافات بين الكلمات، علامات التّرقيم أو الأحرف الخاصّة

تُقطَع علامة الهاشتاغ مع أول مسافة أو علامة ترقيم تتبعها، فلا تتعرّف شبكاتك الاجتماعيّة إلّا على الكلمة الأولى فقط. لذلك لا تضع علامات التّرقيم في وسط الهاشتاغ.

....

shutterstock_5462102201.jpg

.... 6- Don’t Overuse Hashtags

Including too many hashtags and just throwing them in your social media posts with no context will make you look spammy and unprofessional to your followers. Additionally, they can be confusing, annoying and this gives a bad impression to your audience as well.

The key is to use hashtags sparingly and only when they add value. Therefore use hashtags in moderation. Just focus on a limited number and include them with respect to their relevance and only when they are absolutely necessary.

Relevance is far more important than quantity when it comes to hashtags.

CONCLUSION

Hashtags are the new trend and a great way to take your social media marketing to the next level. They are a neat tool to allow people to filter through millions of posts every day.

So get started and wherever you use hashtags, you will learn with time what works and what doesn’t for your business in order to get your hashtag strategy on track.

..

٦- لا تبالغ في استخدام الهاشتاغ

إنّ إدراج عدد كبير جدًا من الهاشتاغ في منشوراتك على وسائل التواصل الاجتماعي دون أي سياق، سيجعلك تبدو مزعجاً وغير محترف لمتابعيك. بالإضافة إلى ذلك، يمكن للهاتشاغ أن تكون مربكة ومزعجة وهذا يعطي انطباعًا سيّئاً لجمهورك أيضًا.
المفتاح هو استخدام الهاشتاغ باعتدال وعندما تكون لها قيمة مضافة. فقط ركّز على عدد محدود منها وقم بتضمينها وفق أهمّيّتها واتّصالها بالموضوع وفقط عندما تكون ضروريّة للغاية.
الملاءمة أكثر أهمّيّة بكثير من الكّمّيّة عندما يتعلق الأمر بالهالشتاغ.

خلاصة

تعتبر الهاشتاغ التّوجّه الجديد وطريقة رائعة لنقل التّسويق عبر الشّبكات الاجتماعيّة إلى المستوى التّالي. إنّها أداة أنيقة تسمح للأشخاص بالتّصفية من بين ملايين المنشورات يوميّاً.
لذلك ابدأ الآن وأينما استخدمت الهاشتاغ، ستتعلّم مع الوقت ما ينجح وما لا يصلح لنشاطك التّجاري من أجل وضع استراتيجيّة الهاشتاغ الخاصّة بك على المسار الصّحيح.
....

Business MotionComment